cars

Інфляція на фармацевтичному ринку в 2022 році

Нещодавно ми опублікували інформацію від НБУ про поточний рівень інфляції (серпневі оцінки). На цьому фоні цікаво провести аналіз рівня в аптечних продажах. 

Розглянемо коротко ключові моменти.

За 8 місяців поточного року об’єм продажів склав 91,6 млрд.грн (YTD 8m). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року, темп приросту продажів склав 16,7%. В натуральному вигляді він знизився на 4,5%.  

Зміна товарообігу відбувалася і відбувається на тлі війни, що триває в Україні. 

Це призвело до колосальних міграційних процесів, що вплинули в результаті як на рівень споживчого попиту, так і на його структуру. Природно, що всі ці зміни вплинули на економіку як сильний стресовий фактор. У результаті ми бачимо наростаючу інфляцію.

Не залишився осторонь і фармацевтичний ринок. Так, середньозважена ціна на весь асортимент продукції в аптечному продажу зросла на 22,2% (YTD 8m). Рівень інфляції в зростанні ціни склав 13,4%. Також важливу роль у зростанні середньозваженої ціни відігравала зміна споживчого попиту. Так у структурі ступеня впливу на зростання середньозваженої ціни грали зміни споживчих переваг. За минулі 8 місяців спостерігаємо структурний зсув купівельних переваг у бік товарів з більш конкурентною ціною. Покупці стали уважніше придивлятися до цін під час здійснення прокупок. Структурний зсув переваг за своїм рівнем досяг майже половини інфляційної складової (7,2%).

Інфляція у структурі всього портфеля аптечних продажів була різною. Так, найбільше зростання цін за аналізований період відзначено у сегменті Косметика та Косметика лікувальна. Сегмент БАДів виявив цінову стабільність. Темп приросту середньозваженої ціни становив лише 7,5% на тлі сильного зростання товарообігу (20,8%) та споживчого попиту (12,32%).

Більш детальний аналіз ринкових сегментів потребує окремого розгляду. З наведеної вище інформації можемо зробити наступні висновки. 

Всім учасникам ринку доведеться приділяти більшу увагу питанню ціноутворення на тлі високих соціально-економічних ризиків. Природно доведеться жертвувати часткою прибутку. Конкурентну перевагу отримуватимуть товари з більш гнучкою ціновою та промоційною політикою.